mercredi 15 février 2012

"Děti, děti, pojďte se podívat, blbost kvete !"

Links : Praha, Pavel Kantorek

Při fotografování v jedné ze zahrad sousedících s pražským Hradem přistoupí ke mně náhle chlap jako vystřižený ze samizdatového fejetonu o barťáku* a zajímá se o můj fotoaparát : "Takový jsem ještě neviděl," povídá.

Za ním přispěchá druhý, nacpaný do carské uniformy, aby mi sdělil, že "u nich" nesmím používat stativ : "Je to zakázané."
Zahrada se táhne až k Hradu a tak se potáhne i on, za mnou a kolem mne, než zahradu opustím.

Jenomže, fotografie je v jádru humanistická záležitost. A s lidmi se musí mluvit.

"Tahle uniforma vám skutečně padne," přejdu do ofenzívy na konci zahrady : "Není vám v tom horko ?!"
"Je. Je mi v tom horko," kývne hlavou, nerad.

(Praha, duben 2011)



_____________

*/ barťák, StB, Bartolomějská 7, Praha 1