jeudi 22 février 2018

The Snowy Forest / Zasněžený les

Tags : Forêt de Fontainebleau

Cette image ouvre une petite série de photographies "The Snowy Forest" disponibles sur notre site et numérotées 1/4 - 4/4. Il s'agit d'un tirage occasionnel sur papier KENTMERE ART DOCUMENT G2 FB SW 135 grammes.


Forêt do Fontainebleau, Winter 2018
Kentmere Art Document G2, tirage de lecture
Crédit photo : Ken Seton

Zasněžený les

Sněžná epizoda netrvala dlouho, jen pár dní. Naposledy sněžilo v Paříži a okolí před osmi lety. Nejzajímavější les v Île-de-France je Forêt de Fontainebleau, jen pětačtyřicet minut vlakem. A protože na něm už od loňského jara dělám, vydal jsem se tam.

Bylo slunečno a větve nejvyšších stromů počaly shazovat sníh. Byl to vlastně čtvrtý a poslední den, kdy na nich sníh ještě jakžtakž držel. Byl jsem jediný chodec a tak jsem se stal cílem dovádivého lesa já. Jen jsem do něho vkročil dostal jsem dávku sněhu pěkně za krk. Brrr !

Sotva jsem si přetáhl přes hlavu kapuci, bác ! Z takové výšky, mokrý sníh něco váží. A tak, než jsem došel k cíli cesty, les mě pořádně zkouloval a náramně se přitom bavil. Na hlavu, na fotoaparát, na expozimetr, na sendvič, který jsem si sebou přinesl a dokonce i do termosky s teplou kávou...

Od dob, kdy ještě platily roční sezóny, jsem nemálo zasněžených lesů provandroval, ve sněhu se dalo ve zdraví bivakovat, ale takové bombardování jsem ještě nezažil. Teprve až při zpáteční cestě k nádraží, když se slunce klonilo k západu a ochladilo se, byl klid.


(22.02.2018)