Tags : Florence Henri, Jeu de Paume, Bauhaus, László Moholy-Nagy,
Florence Henri se narodila 28.06.1893 v New Yorku. V roce 1925 se po smrti obou rodičů vydala do Evropy, v Berlíně působila nejprve coby pianistka, pak se předmětem jejích studií stala malba. V Římě měla možnost seznámit se s futuristy, v Paříži pak s Fernand Legérem a posléze v Dessau Bauhaus s László Moholy-Nagy. V roce 1927 se zapsala do jeho letního kurzu fotografie. Přestěhovala se k Moholy-Nagyům a spřátelila se s jeho ženou Lucií, která ji povzbuzovala na cestě k fotografické tvorbě.
Kontakt s Moholy-Nagyovými byl tudíž pro další směr v uměleckém vývoji talentované Florence Henri rozhodující. Od roku 1928 se počala vážně věnovat především fotografii. V roce 1929 vznikla v Paříži umělecká skupina "Cercle et Carré", jejíž abstraktní díla (společná výstava skupiny byla v roce 1930) měla bezesporu vliv na práci Florence Henri, která si tou dobou v Paříži zařídila fotografický atelier.
Florence Henri přináležela k evropské fotografické avantgardě 30. let minulého století, která může ještě stále být podnětem k inspiraci dalším generacím fotografů. Na současné výstavě v pařížské Jeu de Paume lze vidět dobové originály jejích fotografií.
A úplně na závěr lze připomenout, že do evropské fotografické avantgardy patří i několik českých jmen.
Florence Henri se narodila 28.06.1893 v New Yorku. V roce 1925 se po smrti obou rodičů vydala do Evropy, v Berlíně působila nejprve coby pianistka, pak se předmětem jejích studií stala malba. V Římě měla možnost seznámit se s futuristy, v Paříži pak s Fernand Legérem a posléze v Dessau Bauhaus s László Moholy-Nagy. V roce 1927 se zapsala do jeho letního kurzu fotografie. Přestěhovala se k Moholy-Nagyům a spřátelila se s jeho ženou Lucií, která ji povzbuzovala na cestě k fotografické tvorbě.
Kontakt s Moholy-Nagyovými byl tudíž pro další směr v uměleckém vývoji talentované Florence Henri rozhodující. Od roku 1928 se počala vážně věnovat především fotografii. V roce 1929 vznikla v Paříži umělecká skupina "Cercle et Carré", jejíž abstraktní díla (společná výstava skupiny byla v roce 1930) měla bezesporu vliv na práci Florence Henri, která si tou dobou v Paříži zařídila fotografický atelier.
Logo "Cercle et Carré", navrhl Pierre Daura, roku 1929
Crédit photo : wikipedia
Florence Henri přináležela k evropské fotografické avantgardě 30. let minulého století, která může ještě stále být podnětem k inspiraci dalším generacím fotografů. Na současné výstavě v pařížské Jeu de Paume lze vidět dobové originály jejích fotografií.
A úplně na závěr lze připomenout, že do evropské fotografické avantgardy patří i několik českých jmen.
(18.03.2015)