vendredi 19 août 2022

Poète Jean-Luc Sigaux


Jean-Luc Sigaux (1951 - 19.08.2017)

Poète (du grec poiêtês, créateur)
C'est une personne qui possède l'art de combiner les mots, les sonorités, les rythmes pour évoquer des images, suggérer des sensations, des émotions - (Larousse)

S básníkem Jean-Lukem, který mi poskytl dočasné ubytování, když jsem neměl po příjezdu do Francie kde bydlet, mě v Aubervilliers seznámil český malíř František Janula. 

A když jsem se následující rok přihlásil do literární soutěže vyhlášené pařížskou radnicí, kde tehdy vládl budoucí francouzský prezident Jacques Chirac, byl to Jean-Luc kdo přehlédl moji báseň a potvrdil mi, že ji mohu poslat. 

Při vyhlášení výsledků literární soutěže jsem byl mezi těmi, kteří se dostali do užšího výběru úspěšných autorů a byl jsem pozván na recepci, kterou Jacques Chirac ve velkém sále pařížské radnice uspořádal. Byla velkolepá.

Básník Jean-Luc Sigaux pak po léta patřil mezi mé přátele.


Couverture - Crédit photo : librairie

Jean-Luc Sigaux : D'une vigueur obscure ; Éditeur : Caractères (réédition numérique fenixx) ; Parution : 01/01/1989 ; 100 pages ; Format PDF ; EAN13, 9782704706907 ; Prix : 5,99 €

(24.11.2023)