dimanche 6 août 2023

Hřmí


Hřmí. Dnes ráno o sedmé probudil mě hrom. Ve městě je bouřka, prší a ulice se lesknou deštěm. Pokud také fotografujete, možná vám neuniklo, že v dešti jsou města krásnější. 

Nová Cerekev, 23. únor 1957
bratranci Slávek, Jarda a já
Crédit photo : Ken Seton

Když hřmí, měli byste zvedat něco těžkého, třeba dubový stůl, aby u vás neudeřilo. Vždy o prázdninách jsme to s babičkou dělali a nikdy k nám komínem nevletěl kulový blesk. 

Nová Cerekev, hřbitov, No date
Crédit photo : Ken Seton

To se totiž občas stává a může vám nadělat ve světnici pěknou paseku. Proto je dobré nechat dveře otevřené, aby mohl ven a vybouchnul někde na chodbě. Je to pěkná rána !

Na cestě z Cerekve do Hanusky, léto,
manželé Václavíkovi, já a Láďa Samek,
No date - Crédit photo : Ken Seton

Matka fotografovala, kudy chodila. Měla fotoaparát středního formátu 6x9 a já, když mně bylo deset, jsem dostal 6x6 protože si myslela, že pro kluky se hodí spíš čtverec než obdelník. Nevím jak na to přišla, ale z fotoaparátu jsem měl radost. Ostatně, čtverec je jako kruh a ten je unisex.

K rybníku Hejlov se jzdilo na kole,
pěšky je to 4 km, z Vlásenice 2 km,
z Pelhřimova po modré značce 7 km
Scan : Ken Seton

O prázdninách v Nové Cerekvi jsme byli jen dva s fotoaparáty, já s mým 6x6 a Fanda Novák z Bíliny s jeho starou Leicou na kinofilm. Místní kluci by si mohli myslet, že máme foťáky jen proto, že jsme z města. Což by byla blbost, prostě nás to bavilo.

V Nové Cerekvi, 1960-1961
Foto pořídil F.N., někdejší kamarád
Scan/Crédit photo : © Ken Seton

UpDated (06.08.2023)