mardi 26 janvier 2021

Krkolomná asanace


Jsem již letitý nikonista, leč do Francie jsem přijel pouze s kufrem 31 knih a můj první fotoaparát tu byla černá Praktica BC1 s objektivem 1.8/50 mm. V den kdy jsem ji obdržel jsem s ní večer pořídil první fotografii ve Francii, která později dala plakát mé výstavy (2018) v České republice.

Le Grand Roue, Paris 1986
Crédit photo : Ken Seton

V periodě pandémie, se zákazem vycházení (od 18 do 06 hodin), tráví člověk více času než je zdrávo na stránkách internetu. Tak se leckdy dozví zajímavé věci. Martina jsem naposledy viděl, když jsem mu do Limoges přivezl na jeho přání zarámovanou fotografii jeho kocoura. 

Dnes si jeho jméno vzala na přetřes česká média v souvislosti s pražským procesem se třemi estébáky : Read More

Stejně jako rodina Hyblerova a mnozí další, měl jsem i já na opuštění republiky tři měsice. Z nich jsem nevědomky čtrnáct dní propásl, neboť jsem se o zbavení státní příslušnosti dozvěděl jen díky přepážkové úřednici na pankráckém Pracovním úřadě : "Ale já už vás tady, milej pane, nemám !" 

Oficiálně mi to nikdo předem nesdělil, mé doklady byly neplatné a na pas jsem neměl nárok. ČSSR mi poskytla cestovní průkaz totožnosti, v němž bylo uvedeno, že jsem neurčené státní příslušnosti a v Československu se zdržuji pouze na přechodnou dobu do uvedeného data vystěhování. 

(26.01.2021)