jeudi 14 novembre 2019

Inventory : Podpis za Tomina


S potěšenim jsem se dnes dočetl, že v Praze odhalili v Keramické ulici pamětní desku připomínající bytové semináře. - Read More 

Julius Tomin byl jednim z fyzicky i psychicky nejzdatnejsich signataru Charty 77. Chodival jsem na jeho filozofické vecery s radosti a jeho odchod do exilu me prekvapil. Jenomze nebyl sam. 

Proto jsem pak také Chartu 77 po jeho odchodu podepsal, rekneme, aby chartistu prilis pocetne neubyvalo. Podepsal jsem ji v Jecné a muj podpis prevzala Markéta Nemcova. To byl tedy muj podpis za Tomina.

Dům v Keramické - Crédit photo : aktualne

Tim ovsem jeho historie nekonci. Prestoze nikdy v zadnam sdeleni Charty 77 nevysel, byl jsem kvuli nemu vyhozen z Palace kultury a prazsky Uklid me pak znovu mohl zamestnat pouze pod podminkou, ze nebudu v zadném kolektivu. Cimz jsem ziskal dzob samotare, myti oken v detské nemocnici v Motole.

Muj zahadny podpis znepokojoval nejen Bartolomejskou, nybrz i Letnou. Vnitro se zrejme domnivalo, ze existuje nejaky seznam nezverejnenych signataru o jehoz rozsahu nikdo nema potuchy. - Jenomze, na to byl cesky narod prilis opatrny.

Historie mého podpisu za Tomina pak svym zpusobem pokracovala, kdyz jsem pozdeji pracoval coby topic v Holesovické elektrarne : "Vite, ze pred vami tu byl na vasem miste nejaky pan Tomin ?" zminil se provozni inzenyr, kdyz me prijimal.

Uprimne jsem se rozesmal. Kruh se uzavrel.


(14.11.2019)