vendredi 15 juin 2018

Reims, la ville des Sacres

Tags : Reims

Reims, la ville des Sacres des rois de France et du Champagne. Une ville agréable, calme et propre (surtout pour un Parisien). De quoi être fier et on comprend vite les "Je suis Remois" qu'on découvre à travers la ville.

Reims má v historii Francie nezaměnitelné místo, je to město korunovace francouzských králů. Ví to o sobě a je na to hrdé. Pyšné. Vládne v něm klid a mír.

Kodak à Reims, 15.06.2018 - Crédit photo : Ken Seton

Když jsem do Reims dnes dopoledne v rámci jedné mise přijel, vydal jsem se z nádraží nejdříve ke katedrále. Překvapilo mě ticho v ulicích a na náměstích, rušené jen cinkáním tramvají a autobusů. A pro Pařížana neobvyklá čistota.

Cathédrale de Reims, 15.06.2018 - Crédit photo : Ken Seton

Po práci mi zbývaly tři hodiny do odjezdu. Prošel jsem tak některými místy znovu a ta byla navečer plná družně se bavících lidí. Zastavil jsem se na chvíli v café Ernest Hemingway a pomýšlel na návrat.

Partage de livres, Reims, 15.06.2018 - Crédit photo : Ken Seton

Z parku před nádražím se náhle vyloupla hrstka česky hovořících mladých lidí, zřejmě studentů. Chvíli váhali a pak jeden z chlapců, zdviženou paží, rezolutně ukázal : "Jdeme k andělu !"


(15.06.2018)