dimanche 5 avril 2015

Já se tam vrátím

Do Kunštátu se lze dostat přes den z Brna autobusem vcelku pohodlně, naopak město třeba opustit před setměním. Nehodlá-li tam člověk přenocovat a nějaký čas zůstat. Což jsem původně v úmyslu měl, ale po prvních kontaktech s jeho obyvateli, respektive s těmi, na jejichž služby bych byl v Halasově kraji odkázán, z města jsem ujel. Než padne noc.

V Česku dnes žijí, jako v Americe padesátých let, napadlo mě, když za mnou zapadly dveře posledního autobusu. Chvíli jsem sledoval šedou, mizející krajinu, ale pak jsem raději zavřel oči. Někde nastala chyba, zauvažoval jsem. Buď já už sem nepatřím, anebo někdo obyvatelstvo vyměnil. Aniž by se o tom vědělo. 

Budiž nám motto knihy zachováno. 


Sans couverture - Scan : Ken Seton

Ludvík Kundera : Kunštátské Akordy ; Soubour básní a textů 37 českých a moravských autorů ; Nakladatelství Blok ; Brno 1966 ; 153 stran, na obálce a v textu 47 č/b fotografií Viléma Reichmanna ; ISBN 47-009-66 ; Cena : 20,00 Kčs


(05.04.2015)