mardi 24 juillet 2012

Paris olympique 2012

Tags : Kodak, Paris-Plages, London 2012, Procházka Londýnem 

Paříž, léto 2005, neděle ráno. Na Place de la Concorde jsem přijel prvním metrem. Udělal jsem tam několik snímků budovy Parlamentu na jejímž průčelí stálo ve všech barvách "Paris olympique 2012". Poté jsem se přesunul na Champs d’Élysée. Měl jsem dostatek času udělat potřebné fotografie, včetně několika pro plakát k Olympijským hrám, aniž bych byl rušen přítomností jiných fotografů. Ve chvíli, kdy jich na Champs d’Élysée dorazila celá horda na řvoucích motocyklech, měl jsem už téměř sbaleno.


Anti-affiche Paris olympique 2012
support film 135 Kodak couleur
© 2005, Ken Seton


Nedlouho poté, 28. října 2005, vzplála pařížská předměstí. Občanské nepokoje, lze-li to tak nazvat, neboť šlo především o organizovaný vandalismus, zasáhly na dlouhé tři týdny další francouzská města.

To co se ve Francii dělo, bylo bylo pro mne velkým zklamáním a současně signálem k vytvoření tohoto Anti-plakátu. Město Paříž, usoudil jsem, jakož i francouzský stát, jsou v jádru nebezpečné, neboť neschopné zajistit klid a bezpečí v běžném životě, jak pro Francouze, tak ani pro ostatní. Kupříkladu, v průběhu příštích Olympijských her, etc. - Jak se ukázalo, příliš jsem se nezmýlil.

____

Text z plakátu : Le rêve évanoui... = Mizející sen...


(Aktualizovano 26.07.2012)