dimanche 10 décembre 2023

Tři dny v Praze - 2


Druhé dopoledne strávené v badatelně ABS. Je chladno a sníh nezmizel. O klouzavé chodníky se nikdo nestará a tak se chodci zimní Prahou šourají, jak jim to jde. 



V Mánesu byla první redakce výtvarného časopisu Ateliér, jehož jsem byl odběratelem. Vlivem absolutního nezájmu Ministerstva kultůry, časopis zanikl v roce 2015. S jeho šéfredaktorkou Blankou Jiráčkovou, jsem se krátce předtím setkal v Paříži, když přijela s přáteli na jednu expozici v Musée d'Orsay.

Těžba ledu u Šítkovské vodárenské
věže kolem roku 1900

Cestou z badatelny jsem se na Národní třídě zastavil v knihkupectví Academia. Předešle vyprodaný Kunderův Ukradený Západ je tam opět k dispozici ; doporučuji. Vyšlo také 133. číslo čtvrtletníku Revolver revue.

Revolver revue n°133
Scan : Ken Seton


Vánoce v pasáži Lucerna 

Po společném obědě (obalované brokolis s brambory) jsem se vypravil na Smíchov k Andělu a v 1. patře obchodního domu jsem si v Datart koupil k počítači novou českou klávesnici. Kamarád u kterého bydlím šel cvičit jógu, strávil jsem večer čtením a psaním.

Noc v Praze 8, 5. prosince 2023
Crédit photo : Ken Seton

(10.12.2023)