lundi 26 septembre 2022

Referendum et cætera


Tu či onde, historie se (stále) opakuje ... 

V článku "Anexe v pátek, naznačují ruská média" zmiňuje redakce Novinek :

Novinky, 26.09.2022 - Scan : Ken Seton

Z Vysočiny ...

Je mi 18 a mám právo jít k volbám. Od soboty do neděle. Jenomže, já mám už od mých školských let s komunistickým režimem Československa nevyřízené účty, tudíž k žádným volbám nepůjdu.

Neděle večer, hlavní nádraží v Jihlavě, vrátili jsme se z vandru. Kluci volili v sobotu. Při čekání na trolejbus se z městských tlampačů dozvídám, že nedělní volby měly v Jihlavě 100% účast. - "To je ale drzost," povídám, "já přece nevolil !"

Přijedu domů, ještě se pořádně nerozbalím a někdo klepe na dveře. Jsou za nimi slyšet hlasy. Když klepání a hlasy utichnou, objeví se pod oknem dva civilní úředníci s nějakými lejstry a jeden policajt v uniformě. 

(Situace podobná té, o níž se dnes dočítám v článku o referendu na Ukrajině.)

Muži pohlížejí do oken, načež se vrátí ke dveřím, následuje důrazné bušení a hlasité výzvy, abych otevřel a odvolil, je to moje povinnost. - Nakonec odejdou.

Po půlnoci naladím Voice of America a dozvídám se, že nás bylo 400 v republice, kteří jsme nešli k volbám. - Zapisuji si to do deníku jako úspěch. Narozdíl od pokorné většiny, můžu klidně spát.

(26.09.2022)